>> A rendelés összege szerint sávosan csökkentjük a szállítási költséget. :) Hogy a vásárlás olcsóbb legyen! <<

Kérdésed, kérésed van? Hívj bátran! +36-30/098-0140
Ügyfélszolgálat hétköznap 08-17-ig.

Témák, amiket fontosnak gondolunk

5 + 1 tipp a tavaszi fáradtság kezelésére

univital.hu
2022.03.01 17:12
5 + 1 tipp a tavaszi fáradtság kezelésére

Hamarosan beköszönt a tavasz, nyílnak a virágok, ébred a természet. Sokan tapasztaljuk mégis, hogy a jó idő beköszöntével ahelyett, hogy mi is vidámabbak és energikusabbak lennénk, inkább egyfajta ólmos áradtság vesz erőt rajtunk, látszólag mindenféle különösebb indok nélkül. Neked is ismerős?

A tavaszi fáradtságnak keresztelt jelenséget nem betegségként, hanem egy fizikai és pszichés tünetekkel járó, ideiglenes állapotként tartják számon. Tünetei lehetnek a kimerültségen, a letargián és az energiaszint – sokszor számunkra egészen ijesztő mértékű – csökkenésén kívül migrén, fejfájás, ízületi fájdalmak vagy alvási problémák is. Bár a pontos okait ma sem ismerjük, szakértők szerint a legvalószínűbb lehetőség, hogy hormonjaink játszanak velünk. Az új időjárás, a változékony hőmérséklet és a hosszabb nappalok hormonszint-változásokat indítanak el szervezetünkben, ez pedig eleinte hirtelen jött fáradtságot vált ki az arra érzékenyeknél. A tavaszi fáradtság miatt ilyenkor szinte lehetetlennek érezzük mindennapi feladataink elvégzését, nehezen állunk neki a házimunkáknak, rosszul alszunk, ami pedig érzékenyebbé és ingerlékenyebbé tehet minket. Szerencsére ezek a tünetek csak pár hétig tartanak, aztán lassanként megszokjuk az új évszakot és megszűnnek. Ennek ellenére sem kell ölbe tett kézzel várnunk a csodára, ha téged is érint, te magad is tehetsz azért, hogy a kellemetlenségeken enyhíts, energikus maradj, és amennyire csak lehet, jókedvű legyen az átállás.
Ehhez szeretnénk most néhány tippet adni neked, hisz nem késő még felkészülni!

1. Egészséges táplálkozás


Az egészséges, vitaminban gazdag táplálkozás, a lehetőleg idénygyümölcsök és zöldségek fogyasztása optimális tápanyagokat biztosít az agy számára, mely így megfelelően fog működni. Az ananász, az alma, a banán és a szőlő nyomokban szerotonint is tartalmaz, melyek szintén segítenek hangulatunk javításában. A megfelelő táplálkozásra persze egész évben érdemes odafigyelnünk, de a téli nagyobb, laktatóbb étkezések után különösen fontos, hogy könnyebb fogásokkal tehermentesítsük gyomrukat és egész emésztőrendszerünket.

2. Mozgás


A fizikai erőfeszítés jó a megfelelő vérnyomáshoz. Tavasszal minden mozgási lehetőséget érdemes kihasználni, ha az egy fél órás séta, akkor az, ha kocogás vagy játék a szabadban, esetleg kutyasétáltatás, akkor az legyen a napi mozgás – minden tökéletes, ami jól esik, nincs rossz mozgásforma, csak az, amit nem jó kedvvel csinálunk! Természetesen az edzőtermi vagy otthoni edzés is jó, azonban nagyon fontos, hogy sok időt töltsünk a szabadban, időnként kiszellőztessük a fejünket. A friss levegő mozgásba hozza az agyat, és megszünteti a fáradtságot.

3. Töltődés fénnyel


Még egy ok, hogy kimenjünk a négy fel közül. Ha a tavasz beköszöntével minél több időt töltünk a szabadban, a szerotonin termelésünk fokozódik, melynek eredményeképp jobban érezzük majd magunkat. Minél több a napfény, annál jobb!

4. Vas és cink pótlása, elegendő C-vitamin bevitel
A vas hozzájárul a normál vörösvérsejt- és hemoglobin képződéshez, az immunrendszer normál működéséhez, a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez, a cink pedig az immunrendszer normál működése mellett, a haj a bőr és a köröm normál állapotának fenntartásához, a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez. A C-vitamin fokozza a vas felszívódását, illetve hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, valamint a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez is, ezért nagyon fontos, hogy ebben az időszakban különösen odafigyeljünk ezek bevitelére.

5. Megfelelő magnéziumbevitel


A magnézium fontosságáról nem lehet elég szót ejteni, mi is fogunk még róla írni, most csak röviden: A magnézium az egészségünk szempontjából kritikus ásványi anyag, hiánya komoly problémákhoz vezethet, például krónikus fáradtság, álmatlanság, levertség és gyakori hangulatingadozás, szabálytalan szívverés, magas vérnyomás, izomrángások, izomgyengeség, görcsök, emésztőrendszeri szabálytalanságok jelentkezhetnek.
A tartós magnéziumhiány a kipihenhetetlen, ólmos fáradtságon túl könnyen eredményezhet pajzsmirigy alulműködést, autoimmun vagy emésztőrendszeri betegségeket, vesebetegséget, cukorbetegséget, szív-és érrendszeri betegségeket. A magnézium hat az egész szervezetre. Több mint 300-féle metabolikus reakcióért felel, melyek közreműködnek az energiaháztartás, a szív- és érrendszeri folyamatok, az egészséges idegrendszer megfelelő szabályozásában, ezért semmiképp sem érdemes megfeledkeznünk szedéséről.

+1. És végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos a kikapcsolódás, én-idő. A hétköznapok rohanásában, a nap legnagyobb része eltelik a kötelező teendőkkel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy gyakran éppen arra nem figyelünk, ami a legfontosabb lenne: a saját egészségünk. Korábban már írtunk róla, mennyire fontos, hogy egészek maradjunk és hogy ehhez nem elég a testi jóllétünk. Hívjuk át barátainkat egy jó beszélgetésre, nézzünk meg egy filmet, olvassunk valamit, ami kikapcsol, csináljunk egy forró – akár aromaterápiás – fürdőt; a levendula és a citromfű illóolaja például kiváló nyugtató hatással bír, kisimítja fáradt idegrendszerünket egy hosszú nap vagy hét után. A lehetőségeinknek ebben az esetben tényleg csak a fantáziánk szabhat határt, a lényeg, hogy kicsit ki tudjunk szakadni a hétköznapok elintéznivalóiból és félre tudjuk tenni az aggodalmainkat, hogy legalább egy rövid ideig olyasmivel foglalkozzunk, ami feltölt minket és így legyen energiánk a továbbiakban is. Ne feledkezz meg tehát te sem a mostanság nem véletlenül oly sokszor emlegetett én-időről, amivel nem csak lelki, de testi egészségedet is előremozdíthatod hosszútávon.

Katt ide most! >>